Jobb hos oss

Ledige stillinger hos Flataas Gravferd

Mange bedrifter påstår at medarbeiderne er den viktigste ressursen de har. Slik er det også hos oss.

Våre kunder er i en livssituasjon hvor de trenger vår kompetanse, erfaring, forståelse, varme og trygghet, og som gravferdskonsulent må du kunne vise engasjement og medfølelse, i tillegg til å hjelpe til med alt det praktiske ved en begravelse. Vår bedrift er av de mindre så man må være i besittelse av de beste samarbeidsevner

 

Vi har pr. 12.05.2021 en stilling ledig, se stillingsbeskrivelse nedenfor.

 

Vi har åpen søknadsprosess og søker:

  • Fast medarbeider som gravferdskonsulent med utviklingspotensialet til en stilling som kontorsjef.
  • Deltidsmedarbeider
  • Tilkallingsmedarbeidere

Send oss gjerne en enkel CV med en begrunnelse for søknaden.

Våre medarbeidere

Våre medarbeider vil samlet jobbe fram til å finne gode løsninger som imøtekommer det våre kunder og samarbeidspartnere etterspør. Som medarbeider hos oss utfordres du til å by på deg selv. Det du gjør skal gjøre at våre kunder og samarbeidspartnere kjenner seg ivaretatt. Du er med på å skape en plattform for utvikling og forandring.

Dette er et yrke som til tider vil kreve alt av deg, men er du den rette, vil du oppleve at du får enda mer tilbake. Vi jobber hver dag med å forbedre vår kompetanse så du må kunne ha lært å lære.

Hva kreves av deg som gravferdskonsulent?

Våre verdier: virksom, verdig, empatisk og kvalitativ er styrende for hvordan du møter etterlatte og utfører dine arbeidsoppgaver. Du kan formidle trygghet i samtale med andre mennesker, samtidig som du evner å organisere mange små og store detaljer på en ryddig og effektiv måte. Din styrke er at du beholder roen, oversikten og nødvendig fremdrift selv når du skulle ønske at du hadde mer tid til rådighet.

I vårt yrke er det mange tunge løft, så du må ha god fysikk. Det kan til tider være både hektisk og stressende når vi med begrensede tidsmarginer skal skape trygghet og gjøre i stand til en verdig gravferd. Du må like både å arbeide hurtig så vel som beholde roen når arbeidet krever det.

Du liker praktiske oppgaver, har sans for estetikk og er kjent med ritualer og tradisjoner ved gravferd.

 


 

STILLING LEDIG SOM LEDENDE GRAVFERDSKONSULENT.

 

Flatås Gravferd er et begravelsesbyrå etablert i Norge i 1849. Vi er i dag representert med virksomhet særlig i Trondheim men også i omkringliggende kommuner. Vi er i dag Norges eldste begravelsesbyrå, og har ambisjoner om å bli Norges beste gravferdsbyrå.

Nå ser vi frem til å kunne tilby tjenester til flere ved å ansette en gravferdskonsulent med lederansvar. dvs. ansvarlig for drift og vekst, i Trondheim m/ omegn.

Flataas Gravferd er en del av handelsorganisasjonen VIRKE. Vi er en verdi drevet organisasjon. Pålitelighet, omtanke, åpenhet, samarbeid og engasjement er verdiene som preger oss, internt og eksternt. For å jobbe hos oss er det avgjørende at du har et genuint ønske om å spille en viktig rolle for mennesker som står i en utfordrende og sårbar situasjon. Våre konsulenter sørger hver dag for at våre kunder får ta et personlig farvel med sine kjære.

Som ledende gravferdskonsulent har du et særegent yrke. Du skal gi råd til mennesker i sorg og sørge for det praktiske ved begravelsen. Uavhengig av livssyn, og med stor respekt for spesielle ønsker om gjennomføring, form eller innhold i seremonien veileder du de pårørende fram til en personlig avskjed.

Din ryddighet og presisjon gjør at de pårørende kjenner seg trygge på at du har kontroll på alle detaljer og tidsfrister. Din estetiske sans skaper en fin ramme rundt seremonien, enten den finner sted i kapellet eller ute i naturen.

Arbeidsoppgaver

  • Råd og veiledning til pårørende i forbindelse med dødsfall
  • Representere og presentere Flataas overfor samarbeidspartnere og kunder
  • Presentere og organisere varer og tjenester
  • Være koordinerende vertskap og ansvarlig for seremonier
  • Pynte og gjennomføre seremonier
  • Transportoppgaver, også henting og stell av avdøde
  • Delta i vaktordningene våre
  • Systematisk arbeide med daglig drift og små og store gjøremål i bedriften.
  • Lede andre arbeidstakere fram til nye oppgaver og gjennomføring.

 

Kvalifikasjoner

Dine personlige egenskaper er viktige og personlig egnethet er av stor betydning for denne jobben. Det er mange utdannelser og erfaringer som kan skape en god gravferdskonsulent. Likevel er det noen grunnleggende kvalifikasjoner som må være i orden. Vi møter kundene der de behøver oss, og du får også jobbe både på kontor og ute i felten. Vi bruker moderne dataverktøy, og vi forutsetter at du er selvgående på disse. Du har førerkort kl. B uten begrensninger.

De fleste som arbeider i bedriften i dag, har hatt lederstillinger i næringslivet, daglig ledelse foregår via en siviløkonom med operativ erfaring i bransjen gjennom mange år, så vel som ledererfaring fra andre bransjer, du må passe inn blant oss og ledererfaring er dermed en fordel.

Personlige egenskaper

Du er et ordensmenneske med sans for detaljer. Ryddighet, presisjon og estetisk sans er viktig i denne rollen. Du håndterer både administrative og praktiske arbeidsoppgaver, du forstår hva kvalitet er i vår bransje og du er kreativ i møte med kravene vi stiller. Du overholder tidsfrister med god margin.

Du mestrer press i vanskelige situasjoner. I tillegg må du samarbeide godt både med de vi hjelper så vel som dine kolleger. Du forstår hva ord kan bety og hvilken effekt de har i vår sammenheng. Du skal snakke med og skrive til folk i en sårbar situasjon, så du må ha god skriftlig og muntlig framstillingsevne. De pårørende kan stole på at du gjør de riktige tingene til riktig tid og sted. Når de ber om noe, har du kanskje allerede ordnet det. Så får de tid til seg og sine.

Vi tilbyr

En givende rolle i et nytenkende og fremtidsrettet byrå. Vi har gode pensjons-og forsikringsordninger. Du får både stasjonært og mobilt kontor og arbeidsantrekk. Hyggelige kollegaer. Og muligheter for faglig utvikling mot en enda mer givende rolle.

Stillingen er i første omgang tenkt som en midlertidig fast stilling, 50-100% stillingsandel, men med god mulighet for varig ansettelse. Fast ansettelse vil bli vurdert basert på førsteklasses referanser eller særlig kvalifiserte kandidater.

Rekrutteringsprosessen

Vår målsetning er å ferdigstille rekrutteringen før sommeren, slik at du senest kan starte hos oss i månedsskiftet august/september. Kan du begynne tidligere blir vi enige om oppstart. Du må søke digitalt, og må være forberedt på «Speed intervju» via Facetime/Skype/Teams eller telefon. I intervjuene møter du leder for rekruttering, og du vil snakke med oss i både videointervjuer, telefon og personlig intervju i våre lokaler. Har du spørsmål om stillingen ringer du kontaktperson. Vi ser fram til å se søknaden din!

Vi ønsker at du søker her:

jobb@flataas.no

Kontaktperson ved spørsmål: Stig Morten Flatås tlf 93290086.

Om arbeidsgiveren

Flataas Gravferd er Trondheims eldste begravelsesbyrå og ble etablert i Norge i 1849.

Arbeidsgiveren jobber både med å levere varer og tjenester av høyeste kvalitet såvel som i sterk konkurranse å tilby kundene de beste betingelsene for gravferdstjenester, noe vi lykkes med.

Det som gjør Flataas Gravferd spesiell er våre verdier og vår åpenhet.

Hos oss skreddersyr vi gravferden etter kundens behov og vi arrangerer for eksempel begravelser både ute og inne, med og uten tilhørighet til tro. Flataas har arrangert seremonier før begravelser og kremasjoner i kirker, seremonirom eller i et hjem. Mulighetene er uendelige. I tillegg til godt samarbeid med alle trossamfunn, kan Flataas Gravferd også tilby egne seremoniledere.